Teatrul Jean Bart Tulcea

TEATRUL JEAN BART TULCEA



Oleanna

Oleanna

de David Mamet

Distribuția: Irina NAUM | Cristian NAUM

Regia și scenografia: Vlad CRISTACHE

 

 

 

 

 

 

 

[...],Oleanna” de David Mamet, este o piesă de teatru în două personaje ce ridică probleme importante în evoluția societății contemporane, precum corectitudinea politică și definirea deficitară a termenilor în comunicare. Personajele care participă la construcția conflictului dramatic al textului sunt Carol (Irina NAUM), o studentă și profesorul ei John (Cristi NAUM).

Acțiunea se petrece în biroul lui John. Carol îi mărturisește profesorului că, deși i-a citit cartea, nu a înțeles deloc cursul, mai cu seamă teza conform căreia studiile universitare, ca fenomen de masă, ar fi o utopie. Pe măsură ce dialogul dintre cei doi crește, profesorul (căruia i se va acorda în curând titularizarea, cât și o mărire de salariu) este înterupt periodic de telefoanele soției, care îi cere acestuia să vină acasă urgent. Grăbit, John îi promite fetei, atingându-i în treacăt umerii, că o va nota cu punctajul maxim dacă va reveni de câteva ori să discute materia. În următorul act aflăm că avansarea (de pe urma căreia profesorul își făcuse planul achiziționării unei noi reședințe) este periclitată de reclamația pe care Carol a înaintat-o conducerii, susținând că a fost victima unui comportament pornografic, oferindu-i-se nota maximă în schimbul unor viitoare întâlniri. Dorind să o convingă că a înțeles greșit toată istoria, John îi explică acesteia, cu calmitate, situația. Considerând că ar fi mai bine să părăsească locul, fata este flancată și strânsă cu putere de mână. Iar de aici, lucrurile capătă o nouă turnură.[...]

Mihai GĂLĂȚAN

 

Dictatura corectitudinii politice

Monica ANDRONESCU - Yoric.ro

O formă de feminism agresivă, din ce în ce mai vizibilă la nivel mondial și din ce în ce mai puternică. Dictatura minorităților, bine disimultată în spatele unor în principiu cinstite  revendicări, dar care capătă forme din ce în ce mai aberante și mai absurde. Acuzația de hărțuire sexuală, instrumentul perfect pentru a distruge o carieră și arma cea mai puternică a feministei de secol 21.

>>...Citește mai mult...>>...

FESTIVALURI:

Festivalul de Teatru ”Atelier” Baia Mare, 2017
Festivalul de Teatru ”Miturile Cetății” Constanța, 2017
Festivalul Internațional de Teatru FITO Oradea, 2017

PREMII:
Irina Naum - Premiul Publicului pentru ”Cea mai bună actriță” - Festivalul de Teatru ”Atelier” Baia Mare, 2017
Irina NAUM - Premiul ”Cea mai bună actriță” - Festivalul de Teatru Scurt FITO, Oradea  - 2017
Cristian NAUM - Premiul Pentru cel mai bun actor” - Festivalul de Teatru Scurt FITO, Oradea - 2017

Spectacolul a fost nominalizat ca ”Cel mai bun spectacol” la Festivalul de Teatru Scurt FITO, Oradea - 2017